Een groepsrapport is een overzicht dat van één afnamemoment op grafische wijze de resultaten van een groep leerlingen weergeeft. We nemen als voorbeeld het groepsrapport B8 met de niveau-indeling I tot en met V (zie figuur 3).
Figuur 3 Voorbeeld van een groepsrapport
Leerling- en onderwijsvolgsysteem Rekenen-Wiskunde
Groepsrapport B8 Rekenen algemeen
Datum- 6 nouember 2009
Niveau IV
Naam leerling bes ‘°a`& Vaardig-hodsscore 1 Dina 1-4 36 91 x 2 Finn 1-4 100 122 3 Bram 1-4 75 108 4 Julia 1-4 15 77 x 5 Noa 1-4 78 109 . , •x . • . 6 Tess 1-4 50 97 • ‘ x 7 Julian 1-4 86 113 . 8 Salma 1-4 54 99 • ‘ 9 Amin 1-4 62 102 x 10 Stijn 1-4 95 118 x 11 Max 1-4 72 106 .• 12 fleur 1-4 60 101 13 Meed 1-4 24 84 14 Femke 1-4 94 117 x 15 Milan 1-4 107 129 x 16 Mehmet 1-4 82 111 17 Lisa 1-4 79 109 1 x 18 Sem 1-4 51 98 . 1 x . 19 Isa 1-4 60 101 x 20 Leo) 1-4 34 90 21 Sophie 1-4 101 123 x 22 Ruben 1-4 55 99 23 . i , . • . 24 . 25 : 26 • 27 28 29 30 31 32
Gemiddelde vaardigheidsscore
(-0 Cito B.V. Arnhem 12009)
104,7
80 90 100 110 120 130 vaardigheidsscore V in/11111111
Gemiddelde vaardigheidsscores van scholen
RW Versie GR_R8_15_1
Op het groepsrapport is de niveau-indicatie (in dit voorbeeld I tot en met V) aan de bovenkant aangegeven. In het vak van groep I is een stippellijn getrokken. Leerlingen die rechts van deze lijn uitkomen, behoren tot de 10% hoogst scorende leerlingen (dit geldt ook voor de leerlingen die rechts van de stippellijn in niveau A op het groepsrapport met de niveau-indicaties A tot en met E uitkomen). Ook in het vak van groep V is een stippellijn getrokken. Leerlingen die links van deze lijn uitkomen, behoren tot de 10% laagst scorende leerlingen. Deze 10% komt overeen met het percentage leerlingen van niveau E op het groepsrapport met de niveau-indicaties A tot en met E.
Het invullen van het groepsrapport kan het beste in onderstaande volgorde gebeuren. In de kolom ‘Naam leerling’ noteert u de namen van de leerlingen van uw groep. Dit kunt u het beste doen in alfabetische volgorde. In de tweede kolom noteert u de door de leerling behaalde toetsscore.